Świąteczne stylizacje dla sylwetki gruszki, jabłka i klepsydry

Do Świąt zostały już niewiele ponad tydzień! W natłoku obowiązków związanych z tymi dniami, warto jednak zwrócić uwagę na to, w czym pokażemy się gościom w te szczególne dni. Mimo że niektórym może się to wydawać rzeczą stosunkowo mało ważną, osobiście uważam, że piękny strój gospodyni i gości to idealne uzupełnienie pięknych ozdób świątecznych i pysznych dań. Z całą atmosferą i otoczką towarzyszącym tym wspaniałym chwilom, daje to przepis na idealne święta :)

To, na co warto także zwrócić uwagę to to, by nasza świąteczna stylizacja była nie tylko piękna, ale także dobrze dopasowana do naszej sylwetki. W ten sposób stworzymy coś, w czym na pewno będziemy wyglądać i czuć się znakomicie.


Sylwetka gruszki
Bardzo wiele pań ma figurę gruszki - oznacza to przede wszystkim to, że nasze ramiona są wyraźnie węższe od naszych bioder. Towarzyszy temu bardzo ładna, wcięta talia talia i często większe uda.
Idealnym wyborem dla sylwetki gruszki będą rozkloszowane sukienki i spódnice, które nie tylko wyglądają niezwykle kobieco, ale także tuszują to, że biodra są szersze od ramion. Do tego warto zwrócić uwagę, by górna część stroju delikatnie poszerzała ramiona, np. dzięki dużemu naszyjnikowi, ozdobom, łódkowemu dekoltowi czy koszulowemu krojowi.
Dobrym trikiem będzie także założenie szpilek lub mocno wyciętych przy palcach balerin w kolorze rajstop. To optycznie wydłuży i wyszczupli nogi.




sukienka - H&M, buty - Ryłko, kopertówka - Even&Odd, naszyjnik - H&M, szminka - Yves Saint Laurent (odcień Rouge in Rock), lakier - Essie (odcień Ballet slippers)


Sylwetka jabłka
Sylwetka jabłka cechuje się przede wszystkim tym, że ramiona są szersze lub równe biodrom, zaś talia jest bardzo słabo zarysowana lub zgoła jej nie ma.
W tej sytuacji mogą jednak wystąpić dwa podtypy tej sylwetki: jedna - klasyczna - z większym biustem i tłuszczykiem skupionym w okolicach brzucha oraz druga - chłopięca, bardzo szczupła, bez zarysowanej talii. Oba typy "jabłek" mogą pochwalić się jednak często bardzo zgrabnymi nogami.

Jabłko "klasyczne"
Sylwetka klasycznego jabłka może często wydawać się być dość masywna i naszym celem będzie przede wszystkim dodanie jej lekkości i optyczne zmniejszenie górnej części ciała.
Dobrym wyborem będą proste, dopasowane sukienki, z wciętymi ramionami lub z rękawkiem do okolic łokci, który stworzy iluzję wciętej talii. Dobrym pomysłem będzie też dekolt w V i wzory, które zamaskują "oponkę". Warto szukać także wszelkich pionowych linii, np. w formie rozpiętego sweterka lub dopasowanego żakietu, które optycznie nas wyszczuplą.


kombinezon - H&M, szpilki - Oxitaly, bransoletka SNÖ of Sweden, kopertówka - Dune, szminka - MAC (odcień Fanfare)


Jabłko "chłopięce"
Naszym celem będzie optycznie zmniejszenie górnej części ciała i dodanie trochę kobiecych kształtów. Warto będzie przy tym podkreślić długie i zgrabne nogi.
Dobrym wyborem będą zwiewne i drapowane sukienki, które dodadzą sylwetce objętości. Dobrym trikiem będzie także dekolt w literę V, który optycznie zwęzi ramiona. Idealnym wyborem będzie także kombinezon lub damski garnitur z wąskimi spodniami.


sukienka - H&M, szpilki - Aldo, bransoletka - sweet deluxe, lakier - Essie (odcień Angora Candy), kolczyki - Anna Field 


Sylwetka klepsydry
Panie klepsydry to panie, których szerokość ramion jest równa szerokości bioder. Panie te mają również ładnie zarysowaną i szczupłą talię. Jest to sylwetka idealna z punktu widzenia proporcji - do tej sylwetki dążymy tuszując dysproporcje w sylwetce jabłka i gruszki. Przy takiej figurze warto podkreślić jej zalety i założyć ubrania dopasowane (co nie oznacza, że muszą być obcisłe!) do sylwetki.


sukienka - Topshop, szpilki - MICHAEL Michael Kors, bransoletka - TomShot, kolczyki - TomShot, szminka - MAC (odcień Creme d'Nude)

10 komentarzy:

  1. Ja chyba jestem gruszką :D Nadal nie potrafię siebie określić, ale stroje takie jakie opisujesz raczej mi pasują :3

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Natalio, jeśli chcesz - zmierz się, podaj wymiary, a ja Ci pomogę w określeniu typu sylwetki :)

      Usuń
  2. Z każdego zestawu coś mi się podoba :) ja mam chyba figurę chłopięcą, ale sama już nie wiem;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Jak dobrze, że tera jest internet i wszystko można znaleźć w sieci :) Ja już poznałam swoją figurę i teraz nad nią pracuję :P A ubrania i tak kupuję w necie, bo jest szybciej i taniej. W końcu przesyłki krajowe fedex dochodzę do mnie szybciej, niż gdybym miała chodzić po różnych sklepach i czekać, aż się zdecyduję w końcu na coś ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. No a powiedz mi, czy myślisz też od razu o jakiś dodatkach do odzieży? Teraz zaczyna się sezon szalików i w różnych stylizacjach używa się też np. pasków, bo również są bardzo modne. Moim zdaniem takie dodatki też powinny być bardzo dobrej jakości. Tylko wtedy mogą być idealnym dopełnieniem całej stylizacji! Wejdźcie sobie na stronę https://versoli.pl/pl/ . Tam są zawsze dodatki odpowiedniej jakości. Możecie wybrać coś dla siebie i dla swojego biznesu, bo strona zajmuje się również sprzedażą hurtową.

    OdpowiedzUsuń
  5. A z kolei moim zdaniem do każdej sylwetki pasują swetry. Oczywiście dobierane według kroju, ale myślę, że jak najbardziej każdy znajdzie dla siebie jakiś fajny sweter. Jakiś czas szukałam ciekawych propozycji na jesień i trafiłam na ofertę https://wassyl.pl/pol_m_Swetry-156.html . Muszę przyznać, że sklep przede wszystkim zaskoczył mnie świetnymi cenami, więc produkty są na każdą kieszeń. Mają super jakość, no i wyglądają bardzo modnie. To jest jeden z powodów, dzięki którym polubiłam zakupy online i teraz chyba wszystko kupuję online.

    OdpowiedzUsuń
  6. Takie sylwetki w większym rozmiarze są wymagające, ponieważ wydaje mi się, że czasami ciężko znaleźć odpowiedni krój sukienki, który będzie modny, ładny i w większym rozmiarze. Na szczęście jest taka strona https://modbis.pl/pol_m_Sukienki_Sukienki-dla-puszystych-809.html , na której znajdziecie mnóstwo przepięknych perełek i idealnych stylizacji. Jest to miejsce, w którym odnajdzie się Pani w każdym rozmiarze. W kwestiach mody rozmiar nie ma znaczenia. Ważne jest tylko to, aby jak najlepiej dobierać wszystkie dodatki i kroje sukienek do swojej figury.

    OdpowiedzUsuń
  7. Ciekawa stylizacja. Niby prosta i codzienna, ale widać w niej coś oryginalnego. Ja właśnie planuję jakieś fajne zakupy na jesień. W internecie widziałam wiele różnych propozycji i mam kilka swoich faworytów. Najbardziej potrzebne są mi jakiś płaszczyk i sukienka , bo ich w szafie najbardziej mi brakuje. Podobno na stronie https://polskieplaszcze.pl/ są świetne.

    OdpowiedzUsuń
  8. Jak już jesteśmy przy możecie i takich pięknych rzeczach, to mnie chociażby spodobał się ostatnio sklep Deni Cler. Tam w szczególności wpadła mi w oko czerwona rozkloszowana sukienka . Muszę powiedzieć, że oni mają naprawdę oryginalnie i niepowtarzalne ubrania. A przykładowo ja to cenię najbardziej.

    OdpowiedzUsuń