Jak zorganizować swoją torebkę - 8 kroków do okiełznania chaosu

Cześć kochani!

Dziś post na temat przedmiotu, który posiada każda z nas, o którym istnieje więcej żartów niż o Żydach i który dla niektórych mężczyzn jest większą enigmą niż zagadka Sfinksa. O czym mowa? Oczywiście o damskiej torebce.

Spójrzmy jednak prawdzie w oczy - niestety w torebkach większości z nas jest ogromny bałagan i same nieraz jesteśmy zaskoczone znaleziskami z torebki. Większości z nas też ten bałagan przeszkadza i panikujemy, gdy nie możemy znaleźć portfela, a znalezienie kluczy do domu trwa wieczność. Jeżeli chcesz zapanować nad swoją torebką, chcesz ją zorganizować i raz na zawsze uciąć żarty o Twojej torebce - zapraszam do czytania.

www.tumblr.com

Krok 1. Kup odpowiednią torebkę
Organizowanie torebki rozpoczyna się już przy jej zakupie. Większość kobiet wybiera bardzo duże torebki, niemalże walizy, w którym mogą zmieścić swój cały dorobek wraz z posagiem. Jest to największy błąd jaki można popełnić. Duża przestrzeń sprzyja chaosowi. Im jest większa, tym większe jest prawdopodobieństwo noszenia ze sobą od groma całkowicie niepotrzebnych rzeczy. No przecież głupio wygląda wielka torba w trzech czwartych pusta. Dlatego najlepiej kupować torebki w średnim rozmiarze - nie kopertówki, ale też nie wielkie shoppery.
Inna sprawa - torebka musi być funkcjonalna, a więc przed zakupem dokładnie obejrzyj wnętrze torebki, sprawdź, ile ma komór, małych kieszonek na zamek. Muszą być co najmniej trzy podstawowe kieszonki - na telefon, trochę większa otwarta obok niej oraz mała kieszonka na zamek. Warto, żeby miała też jakąś małą podręczną kieszonkę na zewnątrz.
Poza tym - torebka musi być ładna i musi się nam podobać. Zazwyczaj bardziej dbamy o przedmioty, które nam się podobają, no i w myśl otaczania się pięknem, warto, żeby nasza torebka była po prostu miła dla oka.

Krok 2. Wyjmij wszystko z dotychczasowej torebki
Jeśli nie dostałaś zawału przejdź do kroku trzeciego.

Krok 3. Dokonaj selekcji
Założę się, że w ciągu ostatniego miesiąca nie używałaś ponad połowy rzeczy z tych, które wyciągnęłaś przed chwilą z czeluści Twojej torebki. Czy naprawdę musisz targać ze sobą codziennie całą kosmetyczkę? Nie wystarczy puder i szminka, której danego dnia użyłaś? Czy naprawdę musisz nosić ze sobą dziesięć podpasek i 15 tamponów skoro używasz ich tylko przez kilka dni w miesiącu? Czy na co dzień potrzebujesz zestawu do szycia? Czy musisz nosić ze sobą zapasową parę rajstop, jeśli danego dnia masz na sobie spodnie? Biorąc do ręki każdą rzecz po kolei zastanów się czy rzeczywiście jej potrzebujesz? Jeśli nie - nie noś jej! Pomyśl o swoim kręgosłupie.

Krok 4. Przemyśl wielkość swojego portfela
Portfel wielu z nas przypomina wielkością małą torebeczkę, sporo waży i zajmuje dużo miejsca w torebce. Zastanów się, czy rzeczywiście potrzebujesz tak ogromnego portfela, czy korzystasz z jego funkcji. Też posiadam bardzo duży portfel, ale z niego nie korzystam. Ten, z którego korzystam ma wymiary dopasowane do rozmiaru kart bankomatowych. Mnie, osobie, która nie uznaje gotówki i posługuje się tylko kartami płatniczymi, taki rozmiar w zupełności odpowiada. Nie namawiam Cię, żebyś zrezygnowała z używania gotówki, jednak jeśli nie jest Ci potrzebny duży portfel, to wymień go na mniejszy.

Krok 5. Pogrupuj rzeczy
W tym momencie zaczyna się prawdziwa organizacja i tu musisz pokierować się instynktem. Ogólnie rzecz biorąc chodzi o to, aby zminimalizować ilość rzeczy "walających" się bez ładu i składu po dnie torebki. Do ładnej kosmetyczki włóż wszystkie mniej czy bardziej kosmetyczne czy higieniczne artykuły, staraj się jednak minimalizować ich ilość. Naprawdę nie potrzebujesz próbki żelu pod prysznic w pracy. Wykorzystaj wszystkie kieszonki torebki i przypisz do każdej z nich konkretne rzeczy, które będziesz tam zawsze odkładać. Najważniejsze, żeby swoje miejsce miały rzeczy cenne takie jak portfel, telefon, klucze do domu, kluczyki samochodowe, dokumenty, jakiś iPod. Wtedy nie będziesz panikować, że je zgubiłaś przetrząsając nerwowo torebkę, bo najzwyczajniej na świecie wiesz, gdzie ich szukać.

Krok 6. Włóż wszystko na miejsce i zobacz, czy wszystko Ci odpowiada
W torebce ma być przejrzyście, masz wiedzieć co gdzie się znajduje. Jeśli tak nie jest, będziesz musiała wrócić do poprzednich punktów i jeszcze raz wszystko przeanalizować i przeorganizować. Jeśli wszystko jest w porządku możesz przejść do następnego kroku.

Krok 7. Próba generalna
Wyjdź z tak zorganizowaną torebką z domu w zwykły, standardowy dla Ciebie dzień. Obserwuj, jak Ci się z niej korzysta w sklepie, w pracy czy na uczelni, przy wyciąganiu kluczy.

Krok 8. Mission accomplished 
Jeśli jesteś zadowolona, to gratulacje! Właśnie zorganizowałaś swoją torebkę!

Jak utrzymać zorganizowaną torebkę w porządku?
Sprawa jest bardzo prosta - po powrocie do domu siadasz i wyciągasz z niej wszystkie ulotki, rachunki, rzeczy, które musiałaś zabrać ze sobą konkretnie tego dnia. Ewentualnie poprawiasz ułożenie rzeczy i tyle.

Jak wygląda wnętrze Waszych torebek? Boicie się tam zajrzeć czy jest ona zorganizowana?



Zapraszam na mój profil na Facebooku


Pozdrawiam wszystkich
Asia

P.S. Przypominam o moim konkursie! Zostało już tylko 7 dni na zgłoszenia :)

23 komentarze:

  1. Super post :D ja w swojej nie szybko coś znajduję..

    OdpowiedzUsuń
  2. piękna ta torebka ze zdjęcia :)
    w mojej torebce są konieczne wewnętrzne kieszonki (najlepiej na zamek) wkładam tam najważniejsze rzeczy typu; klucze, telefon, portfel, słuchawki. Resztę rzucam luzem ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też ją uwielbiam, chociaż wolałabym w trochę innej kolorystyce. To Furla Candy, moje małe marzenie :)

      Usuń
  3. przydatny post :) u mnie zawsze jest szukanie najczęściej kluczy, niepotrzebne nerwy i kupa hałasu "bo zgubiłam portfel" ;P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj nie ma nic gorszego niż sytuacja zgubiłam portfel!

      Usuń
  4. W mojej torbie jest na szczęście porządek :D
    Wszystko ma swoje miejsce :)

    OdpowiedzUsuń
  5. U mnie (w plecaku) minimalizm :) Na szczęście. Nawet kiedy nosiłam torebkę nie miałam bałaganu bo książki nie zostawiały na niego miejsca :D Studia robią porządek.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czy ja wiem czy studia robią porządek... Chyba zależy od kierunku :) Ja na swoje zajęcia raczej nie muszę nosić książek, więc nie moja torebka "zajęciowa"nie różni się od codziennej :)

      Usuń
  6. Akurat dzisiaj kupiłam nową torebkę! Ładnie wszystko w niej poukładałam, tylko potrzebne rzeczy, tak jak o tym pisałaś. Może to będzie powodem, że postaram się utrzymywać w niej porządek :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Ostatnio dokładnie tak zrobiłam, problem w tym, że kilka razy w tygodniu zmieniam torebki - większą na mniejszą itd., dzięki temu szukam potem balsamów do ust (dla świętego spokoju mam już 3 i jest ok). W sumie lubię torebkowe niespodzianki, np. czasem znajduję pieniądze i mam radość. Nigdy nie zauważam, gdy giną, więc jest to pozbawione przykrości z powodu utraty :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Haha, super sprawa z tymi pieniędzmi :D Z balsamami mam podobnie, tylko że u mnie jest kwestia płaszczy, muszę żonglować balsamami pomiędzy kieszeniami kilku :D

      Usuń
  8. a ja sobie kupiłam specjalny organizer do torebki i... niestety go nie używam...torebka to taka "dziedzina" mojego życia, która chyba nigdy nie będzie poukładana;)

    OdpowiedzUsuń
  9. Bardzo przydatny post, ale ja chocby nie wiadomo jakich instrukcji bede sie stosowala, mojej torebki nie ogarne nigdy ;D

    OdpowiedzUsuń
  10. Moja torebka jest akurat dosyć zorganizowana ;)

    OdpowiedzUsuń
  11. ja na szczęście lubię mieć wszystko poukładane, nie lubię jak przedmioty mi się walają po całej powierzchni torebki. raz się śmiałam z koleżanki, która żeby wyciągnąć jedną rzecz, to musiała opróżnić ja ze swoich wszystkich skarbów, którymi były m.in. skarpetki.

    OdpowiedzUsuń
  12. No z tą organizacją to jest bardzo średnio... Kompletnie nie mam pojęcia, jak ją zorganizować, aby zawsze trzymać w niej porządek. Szukam aktualnie nowej torebki i sprawdzam, jakie są ciekawe modele. Może taki nowy zakup pomoże mi się zorganizować? Może w końcu będzie mi się chciało zachować ten porządek, aby nie szukać kluczy 15 minut :)

    OdpowiedzUsuń