5 pomysłów na zdrowe śniadanie na słodko

Uwielbiam śniadania! To bez wątpienia mój ulubiony posiłek dnia, który uwielbiam celebrować. Koniecznie musi być też słodkie - mimo że ogólnie na co dzień nie jem słodyczy, ani nawet cukru, to dzięki cukrowi zawartemu w owocach, moje śniadania zawsze są na słodko.

Co wszystkie poniższe pomysły mają ze sobą wspólnego? Są bardzo zdrowe, energetyczne, zawierają pewną dawkę zdrowych tłuszczy, złożonych węglowodanów, białka, witamin i nie zawierają dodanego cukru, ani jego zamienników (stewia, syrop z agawy). Każde z nich można bez problemu dostosować do wersji bezglutenowej i bez laktozy. Wszystkie też są bardzo szybkie do wykonania.


Omlety czekoladowe z mąki pełnoziarnistej

2 łyżki mąki pełnoziarnistej
2 jajka
łyżeczka prawdziwego, niesłodzonego kakao

Białka ubijamy na sztywną pianę, dodajemy kolejno żółtka, mąkę i kakao, miksujemy tylko do momentu, aż składniki się połączą.

Omlety smażę na łyżeczce oleju rzepakowego, który rozprowadzam na patelni przy użyciu pędzelka. Zazwyczaj jem je po prostu z sezonowymi owocami i jogurtem greckim.



Klasyczny pudding chia

3 łyżki nasion chia
ok. 150 ml mleka (ja używam zazwyczaj ryżowego lub owsianego, ale bez problemu można też użyć zwykłego, krowiego)

Wieczorem dokładnie mieszamy nasiona chia z mlekiem, przykrywamy i wkładamy na noc do lodówki. Rano dodajemy ulubione owoce, ja dodaję też masło orzechowe i śniadanie gotowe :). Nasiona chia są niesamowicie zdrowe i pyszne, dlatego jeśli jeszcze nie próbowaliście, koniecznie to zróbcie.


Płatki owsiane z czekoladowym mlekiem

3 łyżki płatków owsianych
pół szklanki mleka (roślinnego lub krowiego)
kostka gorzkiej czekolady (min. 70%)
owoce
łyżeczka masła orzechowego

Śniadanie, które jem najczęściej, bo jest niesamowicie pyszne i bardzo szybkie do zrobienia :). Do miseczki wsypuję płatki owsiane i owoce, w tym czasie mleko podgrzewam w mikrofalówce. Po podgrzaniu od razu przelewam je do miseczki i dodaję kostkę czekolady. Pod wpływem ciepłego mleka czekolada się rozpuszcza i tym sposobem mamy zdrowe, czekoladowe mleko na śniadanie! Do tego dodaję owoce i masło orzechowe.



Placuszki bananowo-owsiane

Przepis zaczerpnęłam z rewelacyjnego bloga Dietetyczne Fanaberie. Jeśli jeszcze go nie znacie, koniecznie zajrzyjcie :). Delikatnie go zmodyfikowałam - nie dodaję do nich soku ani skórki z cytryny - według mnie lepsze są bez nich. Nie podaję ich też z koktajlem truskawkowym - zazwyczaj jem je z borówkami i malinami.


Bananowy pudding chia

Podobnie, jak poprzedni przepis, ten też pochodzi z bloga Dietetyczne Fanaberie. Jest bardzo podobny do klasycznego puddingu chia, który pokazywałam powyżej, jednak tutaj nasiona dodaje się do koktajlu zrobionego z banana, wody i mleka. Uwielbiam jeść go z borówkami i masłem orzechowym.
Można też wykonać taki pudding na bazie innych owoców.


Jakie są Wasze ulubione przepisy śniadaniowe?


17 komentarzy:

  1. Same pyszności! Często robię placuszki czy pancakes, przede wszystkim z sezonowymi owocami. Chia jeszcze nie próbowałam, ale mam zamiar wreszcie je kupić ;).

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Koniecznie wypróbuj, to naprawdę rewelacyjny sposób na śniadanie! :) A jak robisz pancakes?

      Usuń
  2. U mnie najczęściej płatki (orkiszowe, mix muesli bez cukru, gryczane) do tego łyżeczka płatków lnianych i ostropestu mielonego :) do tego mleko (zimne bo nie mam mikrofalówki.. :( ) i owoce, bakalie, dżem bez cukru. Ale dzisiaj był wyjątek i był grany omlet z serem i suszonymi pomidorami :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Uu, nie próbowałam nigdy ostropestu. Muszę kiedyś spróbować omletów w wersji wytrawnej, bo jeszcze nigdy nie jadłam! :)

      Usuń
  3. uwielbiam omlety, ale jem rzadko bo strasznie dużo z tym roboty i zmywania później (przynajmniej u mnie). zazwyczaj jem owsiankę, ale za to na miliard sposobów.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dla takich pyszności warto pozmywać! :D A z czym robisz owsiankę?

      Usuń
  4. Moje ulubione typy śniadań :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Ostatnio najczęściej jogurt naturalny z amarantusem,otrębami orkiszowymi i łyżeczką miodu.Koniecznie muszę zrobić pudding chia (zupełnie o nim zapomniałam) - dzięki za przypomnienie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Muszę kiedyś wypróbować amarantus, słyszałam wielokrotnie, ale nigdy nie miałam okazji wypróbować. Smacznego puddingu! :)

      Usuń
  6. Genialny wpis jak dla mnie. Szczególnie, gdy zamierzam teraz urozmaicić sobie swoją dietę. Zapisuję, obserwuję ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Super, bardzo się cieszę! Powodzenia w zmianach w diecie :)

      Usuń
  7. wow wszystko wygląda pysznie! Chyba znalazłam swój ulubiony blog. zdrowy tryb życia i kosmetki. Czy to raj? nie to twój blog :P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za piękny komentarz! :) Dla takich komentarzy warto pisać :)

      Usuń
  8. Pyszne propozycje, niestety mam tendencję do zajadania w łóżku i teraz.. mam piękną plamę na bialej pościeli. Może wie ktoś jak to sprać porządnie, żeby nie zostało śladu? Czy pozostaje mi pralnia Wrocław na szczęście ma ich kilka, nawet w okolicy..

    OdpowiedzUsuń