Najlepsze stylizacje z Gali MET 2015

Motywem przewodnim tegorocznej wystawy Costume Institute w Metropolitan Museum of Art jest "China: Through the Looking Glass", tak więc kostiumy gwiazd przybyłych na Galę MET w pewnym stopniu nawiązywały do tematu wystawy. Część z nich była bardziej udana, inne mniej, a znaczna część w ogóle nie nawiązywała do motywu przewodniego, a szkoda. Z drugiej strony rozumiem opory w wyborze nawiązującej kreacji - chińska tematyka bywa ciężka do oswojenia.

Niesamowicie podoba mi się kreacja Diany Agron od Tory Burch. Mimo że suknia jest współczesna krojem i materiałem, przepięknie nawiązuje do chińskiej tematyki poprzez wykorzystanie motywu ptaków rodem z chińskiej sztuki. 

Diana Agron

Kolejną piękną stylizacją popisała się Olivia Munn, która założyła suknię od J.Mendel. Bardzo delikatna kreacja nawiązuje do tematyki dzięki odpowiedniej kolorystyce i dodatkom.

Olivia Munn

Bardzo podoba mi się też suknia Poppy Delevigne od Marchesy. Robi ogromne wrażenie, również koresponduje z tematyką wystawy. Czerwień wydaje się być najprostszym sposobem nawiązania do Chin - stąd tak wiele sukien w tym kolorze.

Poppy Delevigne

Innym kolorem, który często powtarzał się w kreacjach było złoto. Wśród nich najbardziej spodobały mi się stylizacje Kate Beckinsale (Diane von Furstenberg) i Kate Hudson (Michael Kors). Obie wybrały proste, posągowe suknie z trenem, jednak w tej drugiej sukni możemy dostrzec bezpośrednią inspirację orientem w postaci górnej części sukni, charakterystycznej dla tradycyjnych chińskich kobiecych strojów.

Kate Beckinsale

Kate Hudson


Dwie kolejne suknie nie są inspirowane motywem przewodnim, jednak tak bardzo mi się podobają, że musiałam je umieścić w zestawieniu. Zarówno Lily Donaldson (Topshop), jak i Sophia Vergara (Marchesa) wybrały bardzo kobiece, zwiewne i delikatne suknie, które jednak mocno przyciągają wzrok i w żaden sposób nie są nudne. Obie suknie mnie zachwyciły.

Lilly Donaldson


Sophia Vergara

Ostatnią suknią, która bardzo przypadła mi do gustu jest suknia Bee Schaffer (Alexander McQueen), która spośród wszystkich najlepiej nawiązywała do chińskich motywów bez osiągnięcia śmiesznego i niedorzecznego efektu. Zdjęcie poniżej nie ukazuje pięknego tradycyjnego białego ptaka, który został umieszczony na trenie sukni.
Szkoda, że za równie udaną stylizację nie można pochwalić mamy Bee, a więc wielkiej Anny Wintour, która moim zdaniem zaprezentowała jedną z najsłabszych kreacji wieczoru. 

Anna Wintour i Bee Schaffer

Jestem bardzo zawiedziona stylizacją Beyonce. Nie jestem szczególnie konserwatywna, jeśli chodzi o modę, jednak nie rozumiem sukien, które tak naprawdę niczego nie zakrywają. Nie widzę w tym ani piękna, ani kunsztu, jedynie brak gustu kogoś, kto zakłada na siebie coś takiego. Podobnej stylizacji spodziewałam się raczej po Kim Kardashian (nie pomyliłam się) lub po Rihannie, której suknia była moim zdaniem dość groteskowa. 


Które stylizacje Wam najbardziej przypadły do gustu?


6 komentarzy:

  1. Są suknie na które można popatrzeć (J.Lo , Kim, Bey) i które sąa po prostu piękne :D
    Mi się podobała ta Zendayi i Kate Hudson.

    OdpowiedzUsuń
  2. Sofia Vergara najlepsza ♥ piękna kobieta!

    OdpowiedzUsuń
  3. na taką imprezę mogłabym iść tylko po to, aby założyć taką suknię :)
    Malinowe Ciasteczka

    OdpowiedzUsuń
  4. Wszystko jest kwestią gustu. Mi co prawda niezbyt podobają się takie stylizacje, o wiele bardziej wolę klasykę. Nie zmienia to jednak faktu, że rozumiem, że wielu osobom może się to podobać i to szanuję. Niech każdy nosi to, w czym mu dobrze :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Widziałam ostatnio przepiękne sukienki! Przypadkiem trafiłam sobie na stronę https://modbis.pl/pol_m_Sukienki_Tuniki-damskie-812.html i przepadłam, ponieważ tak pięknych sukienek w swoim rozmiarze, który jest troszkę większy, dawno nie widziałam. Sezon jesienny to dla mnie również sezon sukienek, bo można znaleźć wiele propozycji z grubszego materiału, które właśnie będą idealnie pasowały na jesień i zimę. Bardzo ładnie też wygląda połączenie kozaków i sukienki, dlatego tak bardzo zainteresowała mnie oferta sklepu.

    OdpowiedzUsuń
  6. Super stylizacja. Ja to ogólnie jestem fanką bardzo luźnych, w miarę prostych i delikatnych sukienek. Ostatnio zachwyciłam się sukienką dostępną na stronie https://wassyl.pl/pol_m_Sukienki_Sukienki-luzne-346.html . Byłam w szoku, że jest w tak niskiej cenie, a jej jakość była bardzo chwalona. W prawdzie można powiedzieć, że jest to bardziej letnia sukienka, ale ja chyba się zdecyduję. W stylizacjach jesiennych również używałam niejednokrotnie takich sukienek. Nawet w zimowych, bez żadnego problemu!

    OdpowiedzUsuń