Makijaż dzienny: przykładowy makijaż, zdjęcia

W poprzednim poście (tutaj) pisałam o mojej filozofii dotyczącej makijażu dziennego. Dziś chciałam Wam zaprezentować, jak ja stosuję się do tych wskazówek.


Na wstępie chciałabym zaznaczyć, że taki makijaż wykonuję "pod siebie" i niekoniecznie u Was taki by się sprawdził.

Moje wady:
- zabarwienie okolic oka - brązowawe cienie na górnej i dolnej powiece

Moje zalety:
- owalny kształt twarzy
- spore oczy o ładnym kształcie
- całkiem niezły stan cery

Tak więc mój makijaż opiera się głównie na zatuszowaniu ciemnej barwy powiek i podkreśleniu oka.

Jakich kosmetyków używam w dziennym makijażu?
- jasny cień - zazwyczaj w odcieniach beżu i złota
- ciemny cień/kredka/eyeliner - zazwyczaj jest to ciemny brąz, ciemny fiolet, stalowy bądź czarny
- korektor - mocno kryjący
- dobry tusz do rzęs
- puder
- róż
- kredka do brwi
- biała kredka

Schemat mojego makijażu:
1. Ukrywam niedoskonałości - nakładam korektor na górną i dolną powiekę, tuszuję jakieś ewentualne zaczerwienienia czy wypryski, utrwalam pudrem.
2. Na całą ruchomą powiekę i w wewnętrzny kącik nakładam jasny cień do powiek.
3. Rysuję kreskę przy użyciu cienia/kredki/eyelinera. Czasem jest to kreska tylko do momentu, gdzie kończą się rzęsy, czasem wyciągam jeszcze "jaskółkę".
(4. Delikatnie cieniem podkreślam dolną powiekę)
5. Na linię wodną nanoszę białą kredkę.
6. Tuszuję rzęsy.
7. Podkreślam brwi.
8. Na policzki nakładam róż.
Punkt 4 jest opcjonalny, w sumie rzadko tak robię.
I to tyle: szybko, prosto, a różnica kolosalna. Najwięcej czasu zajmuje mi pudrowanie twarzy, gdyż używam tłustego filtru i trochę trzeba się namęczyć, aby dobrze zmatowić cerę.

(wybaczcie debilną minę do zdjęcia)

Zrezygnowałam z używania podkładu, bazy pod cienie i konturowania oka, a więc zaoszczędzam codziennie jakieś 20 minut.

A tak prezentuje się efekt końcowy. Makijaż jest delikatny, subtelny, nie rzuca się w oczy, a podkreśla to, co trzeba - a przecież o to chodzi.

Jak wygląda Wasz dzienny makijaż?
Pozdrawiam wszystkich
Asia

40 komentarzy:

  1. Ten makijaż Tobie bardzo pasuje :) Aż się nie chce uwierzyć, że masz na sobie sam puder!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję :) Jeszcze mam trochę korektora na brodzie :)

      Usuń
  2. Bardzo podoba mi się Twoja grzywka ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Haha, dziękuję bardzo :D Jest dość mocno przerzedzona degażówkami :)

      Usuń
  3. zazdroszczę tak idealnej cery ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. hej:) napisz mi proszę jakiego korektora używasz...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Obecnie używam Clinique All about eyes concealer. Tutaj możesz znaleźć moją opinię o nim: http://facehairbodycare.blogspot.com/2012/10/korektor-clinique-all-about-eyes.html

      Usuń
  5. zastanawiam się czy do Twojej cery nie pasowałby bardziej różowy róż, ten też jest oczywiście ok, ale na alabastrowej cerze takie zgaszone baby pink wyglądają super. Świetny makijaż dzienny, takie lubię -delikatny i oszczędny, podkreślający urodę, bez drastycznych metamorfoz :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A mogłabyś mi pokazać jakiś przykładowy kosmetyk w takim kolorze, bo szczerze mówiąc nie umiem go sobie wyobrazić :D. Do tego makijażu użyłam różu Bourjois nr 15 Rose Eclat i w sumie ogólnie zazwyczaj używam róży w ciepłej tonacji. Dziękuję Ci bardzo za komentarz :)

      Usuń
  6. Delikatnie, a pięknie zarazem :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Naprawdę, cerę masz śliczną. A efekt końcowy bardzo delikatny i uroczy.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję bardzo :). Ogólnie jestem bardzo zadowolona z mojej cery, wiadomo - raz jest lepiej, raz gorzej, ale w sumie nie mam na co narzekać :) Ostatnio tylko odkryłam kilka popękanych naczynek na policzkach :<

      Usuń
  8. Pięknie jest! Dokładnie taki efekt chciałabym osiągać.
    Szkoda, że mam niewidoczne brwi :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki! :) Haha, a co to znaczy niewidoczne brwi? :D

      Usuń
  9. Bardzo Ci ładnie:) Tak wygląda mój makijaż, kiedy mam zajęcia na 7 rano :D Niestety muszę dodać choć troszkę podkładu mineralnego, bez niego nie czuję się zbyt dobrze :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję bardzo :) Zajęcia na 7 rano - współczuję :D

      Usuń
  10. Śliczny makijaż, a Ty jesteś bardzo delikatna, dziewczęca i subtelna. Zazdroszczę idealnej cery! Byłby super taki post, co najbardziej wpłynęło na taki stan rzeczy :D jakiej białej kredki używasz? Czy jestes z niej zadowolona (czy dlugo sie utrzymuje)?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. o, i jakiego tego jasnego cienia bo się nad takim zastanawiam ale u mnie cienie szybko znikają :(

      Usuń
    2. Dziękuję Ci za piękne komplementy! :) Postaram się napisać w najbliższym czasie post o takiej tematyce :)
      Jeśli chodzi o białą kredkę to używam takiej, którą zakupiłam już jakiś czas temu w Avonie lub w Oriflamie z jakiejś edycji świątecznej. Była to kredka z jednej strony czarna, z drugiej biała, jednak czarną szybko zużyłam i mam teraz z obu stron białą :D Utrzymuje się na linii wodnej dość porządnie, jestem zadowolona :)
      Niestety wydaje mi się, że nie można jej już zdobyć :< Jak będziesz szukać jakiejś dla siebie, to zwróć uwagę, żeby kredka była stosunkowo miękka, a przy tym nie rozmazywała się od razu na ręce.
      Jeśli chodzi o jasny cień to na pewno mogę Ci polecić cień z Essence Cappuccino, please! - to jasne beżowe złoto, bardzo dobrze napigmentowany cień, dobrze się utrzymuje na powiece, na którą wcześniej nałożyłam korektor i ją przypudrowałam. Bardzo fajny jest też cień z Madame L'Ambre nr 2, jest to złoto opalizujące na różowo, bardzo fajny cień :)

      Usuń
    3. O, bardzo dziękuję za takie konkretne wskazówki, jutro obejrzę to Cappuccino :) Ja swojego czasu byłam meeega zadowolona z kredki firmy Nyx z serii Jumbo kolor Milk, calutki dzien sie trzymala. Pytalam jednak bo mialam nadzieję że dostanę coś fajnego innego stacjonarnie. Chyba jednak będę musiała zamówić Nyx :) czekam na notkę :)

      Usuń
    4. Haha, miałam Ci pisać o tej kredce, że słyszałam, że jest fajna :D Planuję ją przetestować, jak skończy mi się ta, którą mam.

      Usuń
  11. Bez grzywki też Ci pięknie :) i jaka gładziutka buziuchna! :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Jestem nową czytelniczką Twojego bloga i w tym poście pierwszy raz zobaczyłam jak wyglądasz. Pomijając to, że jesteś piękną kobietą, a w tym makijażu wyglądasz tak świeżo i promiennie, to przypominasz mi pewną znaną osobę. Bardzo kojarzysz mi się z Zuzą Bijoch, wydaje mi się, że macie podobny typ urody. A Twoja cera jest po prostu idealna. Dobrze, że nie zakrywasz jej niepotrzebnie podkładem. Stanowisz doskonały przykład kobiety, która wie jak podkreślić swoją urodę. Mniej znaczy więcej :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo Ci dziękuję za tak piękny komentarz, aż ciężko wyrazić pisząc jak niesamowicie ogromnie jest mi miło czytać tyle miłych słów! :)

      Usuń
    2. Własnie miałam to samo napisać - strasznie przypominasz Zuzę, śliczna jestes! Zazdraszczam :))

      Usuń
    3. Ooo, dziękuję, bardzo mi miło!

      Usuń
  13. ślicznie Ci ;)
    osobiście preferuję lekki makijaż ;)

    OdpowiedzUsuń
  14. jesteś piękna!:)
    Mój dzienny makijaż wygląda właściwie za każdym razem inaczej, jest bardzo spontaniczny. Ostatnio jednak ograniczam się do kreski z cienia i pomalowanych rzęs, a na twarz nakładam miejscowo podkład mineralny + róż:)Fajna jest Twoja seria postów o tej tematyce.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Ci bardzo! :) U mnie w sumie zmieniają się czasem kolory, ale w sumie to zazwyczaj podobnie :D

      Usuń
  15. tak wygląda mój makijaż do pracy ;D tylko na oku mam sam tusz :D /E

    OdpowiedzUsuń
  16. Puszczając pnącza tagu, który rozprzestrzenia sie między bloggerkami, otagowałam i Ciebie:
    http://czarna-wiedzma.blogspot.com/2013/03/tag-liebster-blog-award.html
    Zapraszam do zabawy :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Jak delikatnie i dziewczęco wygladasz! Chyba zazdrość mnie zżera ;)
    Czekam w takim razie na zdjęciowy tag u Ciebie Asiu :)

    OdpowiedzUsuń
  18. Zostałaś nominowana do wzięcia udziału w tagu:

    http://anumillia.blogspot.com/2013/03/tag-liebster-blog-award.html

    OdpowiedzUsuń
  19. Inny będzie makijaż dzienny, a inny na wieczór. Wszystko zależy od okoliczności. Dużo zależy od właściwej pielęgnacji i tego jakich kosmetyków się używa. Teraz na szczęście nie ma problemu żeby wybrać dobrej jakości kosmetyki do makijażu.

    OdpowiedzUsuń