Nowości w ochronie przeciwsłonecznej

Jako że lato już za pasem, należy dobrze przysposobić się do ochrony przed słońcem. Filtru SPF 50 na twarz używam przez cały rok, jednak data przydatności mojego Ducray'a dobiega końca, więc zakupiłam następny.



Tym razem zdecydowałam się na coś nowego z dwóch prostych przyczyn. Po pierwsze Ducray jest obecnie bardzo słabo dostępny, nie wiem dlaczego. Po drugie jednak bez promocji swoje kosztuje (ok. 60zł).
Zamówiłam więc produkt Dermedic Sunbrella w wersji dla cery naczynkowej.
Jest też w wersji do cery suchej, ale ta do naczynkowej ma znacznie ciekawszy skład, no i uznałam, że przyda mi się taki kosmetyk dwa w jednym, który działałby i przeciwsłonecznie, i chociaż w pewnym stopniu na naczynka.

Skład: Aqua, Octocrylene, Methylene bis-benzotriazolyl tetramethylbutylphenol, Hydrogenated polydecene, C12-15 alkyl benzoate, Cyclopentasiloxane (and) Dimethiconol, Peg-100 Stearate (and) Glyceryl Stearate, Stearyl Alcohol, Butyl Methodibenzoylmethane, Titanium Dioxide (and) Hydroxystearic Acid, Glycerin, Bis-ethylhexyloxyphenol Methoxyphenyl Triazine, Polyacrylamide (and) C13-14 Isoparaffin (and) Laureth-7, Propylene glycol, Witch hazel extract, Horse Chestnut Extract, Grape Leaf Extract, Hypericum Perforatum Extract, Arnika Montana Extract, Ivy Extract, Hydroxy Dimethoxybenzyl Malonate, Stearic Acid, Allantoin, Benzyl Alcohol (and) Methylchloroisothiazolinone (and) Methylisothiazolinone

Jeśli chodzi o filtry, to mamy tutaj Tinosorb M i Tinosorb S, Octorylene, dwutlenek tytanu.
Z fajniejszych składników jest ekstrakt z oczaru, z kasztanowca, z liści winogron, z arniki, z bluszczu i z dziurawca zwyczajnego. Wiadomo, nie ma tego w składzie jakoś dużo, ale zawsze coś :) 

Filtr kosztował 22,50 zł za 50 ml w Aptece SuperVita.

Użyłam go dzisiaj po raz pierwszy i widzę ogromne różnice między nim a Ducray'em, ale na recenzję musicie poczekać co najmniej miesiąc, żebym go zdążyła dobrze poznać.



Drugim produktem jest pomadka ochronna z SPF 20 z Oeparolu. Jego skład nie jest fenomenalny - zawiera Paraffinum Liquidum i parabeny, jednak uznałam, że muszę czymś chronić te usta, a nie sądzę, żebym znalazła kosmetyk o tym samym działaniu, z lepszym składem i w przyzwoitej cenie.


Skład: Ricinus Communis Oil, Cera Alba, Paraffinum Liquidum, Ethylhexyl Methoxycinnamate, Carnauba Wax, Lanolin, Isopropyl Myristate, Cera Microcristallina, Cyclopentasiloxane, Butyl Mehoxydibenzoylmethane, Parfum, Cyclohexasiloxane, Oenothera Paradoxa Oil, Tocopheryl Acetate, Propylparaben, BHA, PEG-8, Tocopherol, Ascorbyl Palmitate, Ascorbic Acid, Citric Acid, BHT

Z ciekawych składników mamy olej rycynowy, olej z wiesiołka, witaminę E.

Sądzę, że na nadchodzące lato jestem zabezpieczona. Jeśli chodzi o filtr do ciała, to mam jeszcze z zeszłego roku (z września, więc będzie jeszcze dobry) Sorayę dla dzieci SPF 30. 

A Wy macie już Wasze filtry na lato? Stosujecie je przez cały rok? 

W tym tygodniu pojawi się post dla fanek sportu - mój pierwszy "dorosły" rower! 

Pozdrawiam wszystkich serdecznie
Asia

Zapraszam Was też do śledzenia mojego bloga przez Bloglovin

Follow on Bloglovin

24 komentarze:

  1. Ja dopiero zaczęłam stosować filtry, SPF 20 (w kremia Natura Siberica do cery suchej na dzień), dermatolog zalecił mi ochronę przed słońcem od marca do października :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Weź pod uwagę, że kremu na dzień nakłada się mniej niż filtru, więc rzeczywista ochrona może być niższa. Tak mi się przynajmniej wydaje na logikę :)

      Usuń
  2. Różnica pomiędzy Dermedic Sunbrella a Ducray'em ... ale w którą stronę? Masz przeczucia że jest od niego lepszy ? :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam przeczucie, że Dermedic może być lepszy - konsystencja jest na korzyść Ducraya, ale Dermedic nie zostawia tak tłustej warstwy jak Ducray, lepiej się wchłania. Ciekawe czy przy dłuższym stosowaniu będę miała tę samą opinię :)

      Usuń
  3. Nie kupiłam i raczeej nie kupię, w Polsce nie używam filtrów, gdyż mam dość ciemną karnację i lubię być opalona :) Kiedy jadę za granicę używam jakiegoś lekkiego, nigdy 50 :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja postrzegam stosowanie filtrów jako podstawę prewencji przeciwzmarszczkowej. Kiedyś miałam tak samo jak Ty, poczytaj trochę na temat fotostarzenia się skóry, to może spojrzysz na to trochę z innej strony ;)

      Usuń
  4. Ja zastanawiam się właśnie nad kupnem filtra na twarz, muszę chyba w końcu też stać się "filtromaniaczką" ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Ja póki co mam filtr soraya i jestem bardzo zadowolona :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A którego używasz? Ja używałam spf 30 do twarzy :)

      Usuń
  6. Właśnie szukam filtra na którym nie ważyłby mi się podkład. Jestem bladzioch dlatego spf 50 byłby idealny. Czy ten nadaje się pod makijaż ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie zawiera Parsolu, więc spokojnie możesz nakładać na niego makijaż. Niestety nie jestem w stanie Ci powiedzieć, czy nie będzie się na nim warzył podkład, bo nie próbowałam. Jeśli warzy Ci się podkład na filtrach, to przed nałożeniem podkładu dobrze przypudruj twarz, może pomoże :)

      Usuń
  7. A gdzie można kupić Ducraya?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Raz kupiłam go w Dozie, raz w jakiejś aptece internetowej. Teraz zrobiłam na szybko rozeznanie w internecie i nigdzie go nie ma... Czyżby go wycofali?

      Usuń
  8. ja jestem w fazie poszukiwania jakiegoś kolejnego filtra, na razie uzywam tego z L'oreala :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Skoro poszukujesz to chyba nie jesteś nim szczególnie oczarowana?

      Usuń
    2. no niestety nie:) tzn jest dobry, ale może znajdę lepszy:)?

      Usuń
    3. Mam nadzieję, że znajdziesz :)

      Usuń
  9. Ja mam Ducray z zeszłego roku (kupiłam go w kwietniu). Zimą go nie stosowałam i chciałam teraz go wykończyć, ale nie jestem pewna czy po tak długim czasie od otwarcia jeszcze się nadaje :/
    pzdr, Gagarianka

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A co jest napisane na opakowaniu w znaczku otwartego słoiczka? Sądzę, że 12m, wtedy już się nie nadaje, jeśli np. 18m to możesz go jeszcze poużywać. :)

      Usuń
  10. Joł Joł ziom ;) Jak się sprawuje ten filtr? Tłuścioch? Bo moje dotychczasowe doświadczenia z filtrami 50+ to: tłuszcz, tłuszcz and tłuszcz ;) Ale nie zaprzestanę ich używać! Never ever! Ale nie znalazłam swojego ideału :/


    Biniek xD

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oo, siemanko, witam na moim blogu :D Wiadomo, tłuścioch, na tę chwilę wydaje mi się, że nie jest aż tak tragicznie tłusty. To dobrze, że nie zaprzestaniesz!

      Usuń
    2. Nawet jakbym chciała to nie mogę ;( Moja Pani dermatolog by mnie zakatrupiła :P

      Usuń