Puszyste ciasto z truskawkami i rabarbarem

Jak wiecie, w niedzielę na blogu zawsze pojawia się Tydzień w zdjęciach. Niestety przez moją chorobę nie robiłam nic ekscytującego poza oglądaniem Roland Garros, więc nie mam też żadnych fajnych zdjęć. Mam za to dla Was przepis na pyszne ciasto z truskawkami i rabarbarem, które upiekłam dzisiaj z okazji Dnia Dziecka :)

Składniki:
- 6 jajek
- 2 szklanki mąki
- 150 ml oleju
- 3/4 szklanki cukru
- łyżeczka proszku do pieczenia
- ok. 30 dag truskawek
- 3 łodygi rabarbaru

Zaczynamy od owoców: rabarbar obieramy, kroimy w niewielkie kawałeczki i zasypujemy cukrem (na oko). Truskawki odszypułkowujemy i kroimy na pół.


Oddzielamy białka od żółtek. Białka ubijamy na sztywną pianę.

Następnie, cały czas ubijając, dodajemy cukier, po jakimś czasie żółtka, a następnie olej.



Potem przesiewamy mąkę i proszek do pieczenia i delikatnie mieszamy łyżką.

Ciasto przelewamy do tortownicy i na wierzchu układamy owoce.


Pieczemy 45 - 70 minut w 170 stopniach. Przedział czasowy jest duży, radzę obserwować ciasto, bo w zależności od wilgotności owoców może "dochodzić" krócej lub dłużej.


Koniecznie wypróbujcie! Ja zawsze się zbieram do robienia deserów z truskawkami, gdy już się one kończą, tym razem udało mi się wpaść na to wcześniej i w ten sposób mogę delektować się czymś pysznym z sezonowymi owocami :)

 Lubicie ciasta z owocami sezonowymi? Jakie są Wasze ulubione?





Znajdziecie mnie też tutaj



7 komentarzy:

  1. Ja wczoraj zrobiłam (i właśnie jem:) kruche ciasto ze .... śliwkami:) Tak wiem, że nie sezon, ale musiałam zużyć zapasy mrożonych owoców, bo przecież już sezon na świeże!

    OdpowiedzUsuń
  2. Uwielbiam ciasto z rabarbarem i truskawkami <3 Moje smaki dzieciństwa :)

    OdpowiedzUsuń
  3. W moim przepiśniku to ciasto nazywa się "całoroczne", można je robić całym rokiem z różnymi owocami, mrożone w zimie też dają radę. Pyszna jest też wersja rabarbar + jabłko :)
    Gagarianka

    OdpowiedzUsuń
  4. Uwielbiam ciasto z rabarbarem ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Poproszę kawałek! Wygląda przepysznie :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Ciasto wygląda bardzo smakowicie. Skusiłabym się na nie jeden kawałek.

    OdpowiedzUsuń