Jak zrobić własną wodę micelarną?

Jak zapewne niektóre z Was pamiętają, jednym z produktów, które zamówiłam ze Zrób Sobie Kremu był zestaw do wykonania wody micelarnej do cery wrażliwej. Oto mała fotorelacja z procesu wykonywania tego produktu.


Zaczynamy od przelania hydrolatu do zlewki/szklanki. Nie wyrzucajcie opakowania, bo na końcu przelejecie do niego gotowy micel.
 Następnie po kolei przelewamy do szklanki wszystkie składniki, w dowolnej kolejności. U mnie w kolejności:  ekocertowany solubilizator P-4C,



sorbitol,



d-panthenol,

wyciąg z aloesu,

 alantoina.



Mieszamy do połączenia wszystkich składników. U mnie alantoina nie chciała się do końca rozpuścić, więc musiałam zafundować produktowi łaźnię wodną.


Wybaczcie, że nie zrobiłam zdjęcia gotowego produktu. Jest to lekko żółtawy płyn :) Przelewamy gotową mieszankę do buteleczki po hydrolacie. Ja jeszcze dodatkowo zakonserwowałam micel FEOG-iem.

Używałyście tej wody micelarnej? Jak się sprawowała?

Pozdrawiam wszystkich
Asia

4 komentarze:

  1. Ja jeszcze nie miałam żadnego własnoręcznie kręconego kosmetyku, czekam na recenzję Twojej wody:)

    OdpowiedzUsuń
  2. właśnie zamawiam sobie zestawy do samodzielnego zrobienia z ZSK :) taka woda micelarna to fajna alternatywa dla drogeryjnych produtków.

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja sie zastabawian nad zakupami na zsk :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Muszę trochę dokupić,ale na pewno wypróbuję:) zapisałam przepis.Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń