Jak zorganizować swoją szafę? cz.II - szafa wnękowa, przesuwna

Cześć kochani!

Czas na drugą część posta Jak zorganizować swoją szafę - dziś będzie o organizacji dużych szaf na wieszaki (długo szukałam jakiejś profesjonalnej nazwy, żadnej nie wymyśliłam), z drzwiami lub przesuwnych. Mam wrażenie, że bardzo często w szafach tego typu panuje kompletny chaos i brak organizacji - ubrania po prostu sobie wiszą. Jeśli tak jest i u Was, zapraszam do czytania - mam nadzieję, że dzięki moim poradom uporacie się z bałaganem w szafie. 


1. Przejrzyj ubrania
Nie polecam wywalania wszystkiego na raz - zazwyczaj jeszcze przed połową tracimy motywację i zostajemy z wielką kupą ubrań na środku pokoju. Weź pod uwagę, że sporo ubrań będziesz musiała przymierzyć, więc lepiej rozłożyć sobie porządki w szafie na kilka dni i selekcjonować je partiami. 
Kieruj się zasadą:
ubrania zniszczone wyrzucamy
ubrania niemodne, ale niezniszczone przechowujemy (ale w innym miejscu niż szafa!)
ubrania kompletnie niepasujące do sylwetki oddajemy 

Absolutnie nie jestem zwolenniczką wyrzucania ubrań (chyba że są znoszone) - to dla mnie jak wyrzucanie pieniędzy, a jak mówiła Carrie Bradshaw "lubię moje pieniądze w miejscu, w którym mogę je widzieć… wiszące na wieszakach w mojej szafie". Jeśli nie masz szafy jak ona, to ciuchom, które obecnie są niemodne znajdź miejsce gdzie indziej.

2. Posegreguj ubrania wedle rodzaju garderoby
Żakiety z żakietami, spódnice ze spódnicami, sukienki z sukienkami itp.

3. Powieś na wieszakach
Zdecyduj się na jeden sposób zawieszania ubrań - albo wygiętą częścią skierowaną do nas albo do ściany. Ubrania na wieszakach również powinny być skierowane przodem w jedną stronę. Wieszanie na wieszakach w różny sposób wprowadza chaos, więc o wiele lepiej jest przyjąć jedną określoną politykę wieszakową.

4. Ułóż ubrania kolorystycznie
Od najjaśniejszego do najciemniejszego lub odwrotnie. 

5. Powieś do szafy
Powinna ona wyglądać teraz mniej więcej tak: 
żakiety: biały, beżowy, bordowy, czarny;
swetry: kremowy, szary, granatowy, czarny itp.

Najlepiej ustalić pewien kierunek - najpierw "góry", czyli żakiety, swetry, bluzki, potem "doły", czyli spodnie i spódnice, a potem "całości", czyli sukienki i kombinezony. 

Istnieje też inna opcja - można rozwiesić ubrania pogrupowane kolorystycznie, czyli wszystkie czarne razem, wszystkie pomarańczowe razem. To także wprowadza pewną harmonię, jednak ten sposób może być problematyczny przy codziennym komponowaniu stroju - zauważcie, że zazwyczaj nasz strój składa się z góry, dołu i okrycia wierzchniego, więc o wiele łatwiej jest przechodzić od jednego elementu garderoby do drugiego, szukając w odpowiednich "sekcjach" niż szukać kolorami. 

Jak dodatkowo wygospodarować trochę miejsca w szafie?
Warto wykorzystać zarówno boki szafy, jak i (w przypadku szaf ze standardowymi drzwiami) skrzydła drzwi. Kilka dni temu rewelacyjny pomysł na zagospodarowanie boków szafy zaproponowała Alina z Designyourlife.pl, która wykorzystała je do zawieszenia torebek. Innym fajnym pomysłem jest przybicie listewek, na których możemy zawiesić apaszki, paski, a panowie krawaty. To samo można zrobić po wewnętrznej stronie skrzydeł drzwi. 
Szale można zawiesić w szafie również wykorzystując zwykły wieszak:


Istnieją też specjalne wieszaki z dziurkami czy pętelkami, przez które można przewieszać szaliki - według mnie jednak lepiej wykorzystać taki zwyczajny do ubrań, bo w sumie nie ma różnicy, a taki normalny mamy już w szafie.

Wykorzystujecie którąś z podanych przeze mnie propozycji?

Zobacz facehairbodycare na Facebooku i na Instagramie

Pozdrawiam wszystkich
Asia

13 komentarzy:

  1. Chciałabym miec kiedys tak pieknie zorganizowana i uporzadkowaną garderobę ;D

    OdpowiedzUsuń
  2. jaka piękna garderoba szkoda że nie mam takiego pomieszczenia u siebie w domu ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też mi się marzy taka garderoba z prawdziwego zdarzenia :)

      Usuń
  3. O niektórych radach nie słyszałam, ale podświadomie w ten sposób segreguję swoje ubrania w szafie ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. staram sie stosowac wszystkie te porady, ale wiadomo bywa roznie:D warto tez wykorzystac dno szafy, ustawic kosze, w ktorych mozna przechowywac np odziez sezonowa:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To prawda :) Też mam taki kosz - trzymam w nim szaliki, czapki, rękawiczki itp :)

      Usuń
  5. Ja mam zawsze wszystko kolorystycznie pozawieszane w szafie, a pomysł z wieszakiem na szale jest super :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Na skrzydłach szafy mam listewkę z haczykami a na niej naszyjniki, wisiorki po jednej stronie a po drugiej paski :) A coraz częściej myślę o zakupie koszy na szaliki i torebki :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Grunt to dobra szafa, wysokiej jakości. jak takiej szukacie to na http://iszafy.pl/ zaglądajcie, najlepsze jakościowo i w sensownych cenach szafy na wymiar. W Warszawie lepszych nigdzie nie robią, a wycena możliwa nawet w ciągu doby :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Ogólnie wiem, że bardzo często wiele osób szuka różnych hurtowni, aby zadbać o swój asortyment w sklepie. Tak mi się przypomniało, jak jesteśmy w temacie szafy. Ja to akurat rozglądam się za hurtownią, która przede wszystkim będzie miała odpowiednią jakość dodatków do ubrań. Znajoma, która prowadzi sklep w innym mieście poleciła mi hurtownię https://versoli.pl/pl/ . Właśnie przeglądam sobie ich ofertę, no i muszę przyznać, że jak najbardziej ich dodatki do ubrań mi się podobają. Będę pasować do mojej kolekcji. Plus mają super ceny.

    OdpowiedzUsuń
  9. Bardzo fajnie napisane. Jestem pod wrażeniem i pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń