Jak być pozytywnym i zadowolonym z życia człowiekiem?

Nie wiem, czy też się tak Wam wydaje, ale ja odnoszę wrażenie, że w naszym kraju większość ludzi jest po prostu strasznie nieszczęśliwa i nie potrafi cieszyć się z życia. Badania mówią, że przeważająca większość Polaków jest "raczej zadowolona z życia". Dla mnie oznacza to mniej więcej tyle - "nie jest najlepiej, ale jakby się zastanowić, to w sumie mam męża, dzieci, dach nad głową, co do gara włożyć jest, więc nie mam na co narzekać". Dlaczego jest tak mało osób, które są zadowolone z życia, bez raczej? A no dlatego, że Polacy nie potrafią się tym życiem cieszyć i nie są ogólnie ludźmi pozytywnymi (uwaga, ogromne uogólnienie ;)).



Od jakiegoś czasu interesuję się tematyką szczęścia i mimo że od zawsze jestem osobą z pozytywną energią, to dopiero niedawno odkryłam receptę na ogólnie pojęte szczęście w życiu codziennym.
Bo widzicie - szczęście to nie bogaty mąż, willa z basenem, Porsche w garażu i dzieci-geniusze. Szczęście to jest właśnie ta radość z życia codziennego, cieszenie się małymi rzeczami, pozytywne nastawienie, wdzięczność. To wszystko składa się w jedną fantastyczną całość, która powoduje, że jesteśmy zadowoleni z naszego życia.

Według mnie jest kilka głównych składowych bycia pozytywnym i zadowolonym z życia człowiekiem:
- nastawienie,
- ludzie,
- inspiracja.

Nastawienie
1. Jeśli wstajesz każdego dnia z nastawieniem, że musisz zrobić tyle okropnych rzeczy i nie możesz doczekać się, żeby dzień już się skończył, to Twój dzień nie będzie dobry. Wstawaj każdego dnia z nastawieniem, że "to będzie dobry dzień" i gwarantuję Ci - to będzie dobry dzień. Wszystkie te "okropne rzeczy" traktuj jako wyzwania, którym musisz stawić czoła, a nie jako coś, co psuje Twój dzień. 
2. Ciesz się z drobnych rzeczy. Kluczowa sprawa. 
3. Bądź wdzięczny za wszystko, co Cię spotyka. Bezpośrednio łączy się to z punktem drugim. Co jest jeszcze ważniejsze - okazuj wdzięczność.
4. Nie bądź leniwy. Bądź człowiekiem, któremu się chce, kimś pełnym motywacji do działania. Z bycia leniwym i z prokrastynacji jeszcze nie wyszło nigdy nic dobrego - jaką można mieć satysfakcję z nicnierobienia? 
5. Pokochaj swoje ciało, traktuj je jak świątynię i bądź dla niego dobry. Nie można być szczęśliwym bez dobrego zdrowia, a więc rób wszystko, aby je utrzymać. Najważniejsza jest dobra dieta i jakakolwiek aktywność fizyczna, która daje Ci radość. 
6. Znajdź swoją pasję. Da Ci ona dużo radości i uczyni Cię o wiele ciekawszym i bogatszym wewnętrznie człowiekiem. 
7. Wyjdź ze swojej strefy komfortu. Na początku będzie Ci ciężko, ale na pewno docenisz, że to zrobiłeś.

Ludzie
7. Otaczaj się wspaniałymi, pozytywnymi ludźmi, którym się chce, którzy mają swoje plany i marzenia. Jeśli będziesz mieć grono właśnie takich znajomych, będziecie się wzajemnie motywować i inspirować.
8. Usuń ze swojego życia wszystkich, którzy ciągną Cię w dół, którzy wysysają z Ciebie pozytywną energię i są na nie. Nie mówię oczywiście, żeby przestać się z nimi całkiem spotykać czy wyeliminować z życia, ale na pewno nie spędzałabym z takimi osobami zbyt dużo czasu. 
9. Bądź otwarty na nowe znajomości. Zawsze możesz poznać kogoś świetnego albo ciekawie z kimś porozmawiać.
10. Ciesz się z sukcesów innych i inspiruj się nimi. W Polsce podejście dość rzadko spotykane - gdzieś kiedyś usłyszałam, że Polak jest szczęśliwy wtedy, gdy sąsiad ma gorzej ;). Niech sukcesy innych osób będą dla Ciebie inspiracją i motywacją do działania. 
11. Bądź dla innych życzliwy. Jeśli Ty będziesz życzliwy dla innych, inni będą życzliwi dla Ciebie.


Inspiracja
12. Wytycz swoje krótko- i długoterminowe cele. Zapisz na kartce wszystko to, co chciałbyś w życiu osiągnąć, to, jakim człowiekiem chciałbyś być, ale także wszystkie malutkie rzeczy, do których dążysz na co dzień. Ciesz się każdym, nawet najmniejszym sukcesem.
13. Wkładaj całe swoje serce w realizację planów. Nie jestem wielką fanką cytatów i aforyzmów, jednak jest jeden, który bardzo mnie inspiruje i jest moim małym mottem: "Jeśli nie możesz robić rzeczy wielkich, rób małe rzeczy w wielki sposób"
14. Inspiruj się wszędzie i wszystkim. Internet jest jedną wielką kopalnią inspiracji. Mnóstwo blogów, filmików, infografik, zdjęć, podcastów w każdym możliwym temacie, a do tego ogromne społeczności ludzi na forach. Niech inspiracja bombarduje Cię ze wszystkich stron. Przemyśl też stworzenie własnej tablicy inspiracji w domu. 


Dzięki tym wszystkim zasadom stałam się mega szczęśliwym i zadowolonym ze swojego życia człowiekiem, co jest najlepszym dowodem na to, że to DZIAŁA!



Znajdziecie mnie też tutaj





10 komentarzy:

  1. Potwierdzam, to wszystko działa. Chciałabym coś mądrego tu jeszcze dopisać, ale się nie da ;). Mam podobne podejście, jestem szczęśliwa i nigdy wcześniej moje życie nie było tak wspaniałe zanim zaczęłam tak postępować.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kochani, bardzo się cieszę, że i u Was takie postępowanie działa! :)

      Usuń
  2. jesteście jakąś sektą ????

    OdpowiedzUsuń
  3. Więcej takich postów, więcej takich tematów i więcej takich ludzi! ;) Mam to szczęście, że tak jak Ty umiem odnajdywać szczęście w małych chwilach :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Inspirujący i treściwy. O to własnie chodzi ! Aż się chce podjąć działanie ! LETS GO

    www.kaminskadorota.pl

    OdpowiedzUsuń
  5. Najtrudniej cieszyć sie z zycia gdy jest sie w pętli długów...ale i tu można podjąć wyzwanie i potraktować dług jako cel do odzyskania szczęśliwego zycia. Za każdym razem gdy splacalam kolejny dług czułam sie jakby kos wkladal mi nowe baterie i miałam jeszcze wiecej sily i Energi do działania. I w końcu swiat znów zaczął byc piękny a moje życie szczęśliwe.

    OdpowiedzUsuń